xXxM@RuB@bExXx

Saturday, May 4, 2013

Musim Pilihanraya

Kalau dah musim pilihanraya nie datang, macam2 dah kain rentang yang aku tengok kat tepi jalan..yang aku tak paham, kebanyakkannya tulisan cina..kita orang yang tak paham tulisan cina nie tak tau ap kejadah yang dia orang cakap dan tulis..langsung tak terpikir nak guna bahasa melayu ker, english ker..

Apakah ini?...macam2..


Pagi nie aku terkejut masa nak bangun dari tidur. Aku lupa nak inform ngan ayah aku tentang mak tiri aku yang akan ke Mukah hari nie..aduh....aku betol2 lupa tentang hal tu...aplagi astro malam tadi siarkan semula cerita 'Hunger Games'..aku memang minat abis ngan movie tu..

The Hunger Games
 Eh, apa plak aku melalut sampai ke sini..

Sambung balik cerita pilihanraya tadi kat tempat aku..kadang2 aku sakit ati jugak tengok dah macam2 kain rentang yang ada kat tepi jalan, bulatan...mana tak nya, orang yang pakai kereta ker, motor ker, termasuk aku nie, kadang2 takut..takut pasal tak nampak kereta ker, motor ker yang datang dari arah bertentangan...ish...ish...ish...nasib kalau kereta ngan motor, sekali kalau lori besar ker, kontena ker, lori simen...tak ke jadi arwah kalau eksiden....puh...fuh....puh......mintak dijauhkan...

Awal pagi tadi masa dalam perjalanan ke tempat keje, adlah parti pembangkang kat tempat aku nie nak berkempen 'last minute'...kalau berkempen kat dewan ker, tempat bangunan, orang tak kesah,...nie tak, kat tepi jalan, cun2 kat bulatan...dhlah tempat tu selalu 'jammed'...aduh..menyusahkan betul lh dia orang nie..

Besok, orang dah mula nak mengundi, aku bila lagi..hehe...

No comments:

Post a Comment